26 september 2007

Snabbt leveransläge

Jag är en mycket flexibel person, eller möjligen en väldigt osäker. Igår gick jag omkring och kände mig sarkastisk hela dagen. Idag har jag fått feedback från en annan gammal chef så nu känner jag mig långsam.

Ja, alltså ... han skrev en massa bra saker också. Förvånansvärt bra saker faktiskt, med tanke på alla våra duster. Dagens bästa citat: Jag är en "intellektuellt spännande person". Så nu vet ni det.

Men det jag behöver utveckla är min "förmåga att ställa om tempot och ibland gå in i snabbt leveransläge". Och där fick jag väl också svaret på varför jag inte fick ha kvar mitt jobb. De anser mig inte vara en av de där riktiga arbetshästarna. Ni behöver inte trösta mig!

Jag kan dock med viss glädje konstatera att jag är mycket brajtare än jobbsajternas så kallade matchmail. Där går jag in och lägger noga upp min cv. Talar om vilken typ av jobb jag söker: informatör, skribent, webbredaktör etc. Kryssar tydligt i var jag vill jobba (Stockholms län) och var jag inte vill jobba (utomlands) och tillbaka får jag: Mejl med förslag om att bli "nursing home administrator" i San Antonio, Texas. Tror ni jag skämtar? Jag kan skicka bildbevis!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Kiwi said...

Passare för Texas! Snart flyttar väl lille George W hem till sin ranch, och då vet man aldrig vad som händer.

9:42 em  
Blogger Heliotropen said...

Visst ja! Jag visste väl att det fanns en anledning till att jag inte ville ha det där jobbet. Undrar om det inte fanns ett i Little Rock, Arkansas också ...

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home