19 november 2007

And now for something completely different

Jag börjar väl tråka ut er med mitt jobbsökande, så idag ska vi prata om något helt annat - ett allvarligt samhällsproblem minsann.

Alla har vi hört talas om simhallarnas problem med kalsonger - att killarna har på sig skitiga sådana under badbyxorna och får reningssystemen att bryta ihop. Jag har upptäckt att flickorna är minst lika snuskiga. Lilla M går på simträning på söndagar och som den curlingmamma jag är följer jag med in i duschrummet efteråt och övervakar tvagningen. Och vad upptäcker jag där om inte en hel hop tonårsflickor som duschar med baddräkten på. I trängande fall kan de möjligen rulla ner den så att den blir som ett par trosor och så tvålar de in det som sticker ut. Och det är klart, alla förstår ju att det är brösten som blir smutsigast vid simträning. Not!

Det är väl inte riktigt friskt av mig att bli irriterad, men när man får stå där i en kvart (alla duschar i en kvart), fullt påklädd i trettio graders värme och hundra procents luftfuktighet, och vänta på att ens egen unge ska få tvätta av sig, medan andra låtsasduschar, ja då blir jag faktiskt en aning tirriterad, som Karlsson skulle säga.

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Blogger Botilda said...

Va?! Nä, jag har inte hört talas om det förr. Det är ju hur äckligt som helst, och måste vara rätt obekvämt för killarna. Varför gör de så? (Har jag dålig inlevelseförmåga nu?)

12:23 em  
Blogger Heliotropen said...

De har häng på badbyxorna och så sticker de dyra kalsingarna upp över kanten så att man kan se resåren med märket på. Status liksom. Tjejernas beteende har jag svårare att förklara. Blyghet kan man kanske tro, men då står man väl inte lojt och tvålar in brösten i tio minuter inför publik?

5:32 em  
Blogger Kajsa said...

Har aldrig heller hört talas om kalsonger under badbyxorna! Verkar ju inte klokt. Kan inte vakterna på badhuset säga att det inte får gå i bassänger? Vad gäller tjejerna så kan jag tänka att det tycker det känns pinsamt att stå och tvåla in sig mellan benen bland kompisar, men det är ju knappast någon utsäkt. De måste ju av med baddräkten!

11:24 fm  
Blogger Heliotropen said...

Kajsa: Nyligen fick Husbybadet stänga för åttifjortonde gången i ordningen därför att deras reningssystem brutit ihop igen. De har den mest avancerade på marknaden. Problemet är för många badande och för mycket kalsonger. Givetvis är det förbjudet med underkläder under badkläderna. Givetvis säger badvakterna till - och får till svar: "Vi vet var du bor." Kalsonger är inget att leka med i Sverige 2007.

3:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home