08 januari 2006

Bloggarna som inte blev

Nu är det två veckor sedan jag bloggade senast, och många goda bloggidéer har kommit och gått. Ett tag tänkte jag blogga om julen, men det hade mest blivit gnäll om att jag inte kunde äta något och mest kände mig deppig. Sedan tänkte jag blogga om lilla M:s julklapp - ett akvarium - som hon blev så fantastiskt lycklig över. Men nu har vi hunnit vänja oss vid att vara fiskägare, och till och med fått se den första fisken dö. Vila i frid, kära Mamma gul! Sedan tänkte jag ett tag att jag skulle blogga om det amerikanerna kallar intelligent design, det vill säga försöken att göra den bibliska skapelseberättelsen till ett vetenskapligt skolämne, och be er om förslag till verkligt intelligent design, det vill säga hur Gud borde ha skapat oss, om Hon tänkt efter lite. Mitt förslag är att ett par extra armar borde växa ut på en när man får barn.

Jag har också funderat på att fortsätta med anekdoterna från julkalenderdagarna och berätta om när lilla A gissade att pappa skulle få ett par skitstövlar i julklapp eller lilla M bröt sin felfria meritlista som ung feminist med resonemanget: "Jag undrar om C i min klass har någon pappa. Jag har aldrig sett någon i alla fall. Men visst ja! De har ju en grävmaskin i trädgården."

Det är bara att konstatera att inget av det blev av. Nu får vi se fram emot ett 2006 med helt andra inlägg. God fortsättning, kära läsare!