01 februari 2006

Glitter och glamour

Sjuklingen har just återvänt från en dygnskryssning till Åland med lilla M och svärmor. Det blev fantastiskt lyckat. Vi valde datumet för att musiken skulle passa lilla M och fick därför se Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren på scen. Lilla M stod dessutom precis framför scenen, och med tiden sjönk det in i henne att hon faktiskt stått två meter från någon som vunnit hela stora Melodifestivalen. Tilldragelsen fick också höga poäng: "Det var lika roligt som dansstopp." Charlotte är numera utnämnd till hedersstorasyster. Själv tyckte jag bara att det var aningen knäckande att Perelliskan skulle föreställa nyförlöst. Å andra sidan kände jag mig väldigt ung hela kvällen eftersom 70 % av hytterna bokats av PRO.

Återresan blev lite segare, bland annat eftersom vi inte somnat förrän halv två, men vi roade oss med shopping, yatzyspel i hytten och långa duschar. Enda krisen var när vi åt frukost för länge och lilla M tröttnade rejält på att bara "titta på den där trista sjön hela tiden".

6 Comments:

Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Låter som en lyckad resa! Kan inte minnas att jag hade någon sådan idolträff i så unga år som M nu välsignats med. Akta dig, hon kommer få en blodad tand och kräva att gå på vilda konserter ensam när hon blott fyllt 12. ;-)

4:14 em  
Blogger Heliotropen said...

Ja, där kan du nog ha rätt. Och hon som redan börjat gilla både Madonna och Robbie Williams... Var ska detta sluta?

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

Åhh, kul med lite omväxling.

Här hemma dansar S till Enya, Alcazar och annat poppigt. F ska göra egen musik på datorn så jag får dra dem till nån "produktskola"*asg*

Nåväl, huset är på plats och nycklarna i vår hand. Det kommer ett kort med "snigelpost" om alla uppgifter en dam kan behöva ha inför ett besök*ler*

10:47 fm  
Blogger Heliotropen said...

Super i! Det ser jag fram emot!

I helgen får jag nytt batteri till min lilla röda Märta och allt!

4:37 em  
Blogger Lime said...

EY!! Får man bjuda med damen på bio runt den 24 februari??

Se http://www.rentfilmen.se/

7:53 em  
Blogger Heliotropen said...

Fanatic!

9:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home