24 februari 2006

Vems vecka är det då?

Hm, verkar som om jag har tappat mina läsare, men jag tar väl och gnäller vidare ändå.

Här duggar återfallen tätt. Igår kväll fick jag frispel när jag lämnades ensam med två högljudda döttrar (maken jobbade över). Efter att ha skrikit åt dem så att det smakade blod i munnen, närapå slagit sönder både min hand och lilla M:s dörr och stått och gråtit vid spisen vid tanken på att behöva duka och skära grönsaker beslutade jag alldeles på egen hand att göra det enda rätta. Jag ringde och beställde pizza, lät barnen äta framför teven medan de såg Askungen och struntade i disk och undanplockning av leksaker. Lite senare hittade jag en sorglig lapp på golvet: "VISKA RYMA HEMI FRÅN HEJ DÅ VISES ALDRIG MER". Jag hade inte kunnat formulera det bättre själv.

Idag verkar lilla M dålig och jag ska ta henne till doktorn. Det här är inte heller min vecka.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kära Heliotrop!
Du har inte tappat mig i alla fall. Jag är en trogen läsare, för jag gillar det du skriver. Du kan konsten att formulera dig och du säger tänkvärda saker, som får mig att fundera. Häromdagen när jag kände mig nere läste jag ikapp på din blogg, och vet du att jag blev på så mycket bättre humör! Jag tycker du är så klok.
Storkram!
PS: Döttrarna rymmer nog inte så långt och kommer nog tillbaks när de blir hungriga. Jag antar att du pratar med dem om det inträffade när du känner dig lite lugnare. :) DS

5:30 em  
Blogger Botilda said...

Åh, jag finns också här. Läser allt, med behållning - speciellt de gånger du får mig att verkligen tänka till (och tänka nytt) - även om jag inte kommenterar allt.

Kanske skulle ni rymma alla tre?

6:27 em  
Blogger Lime said...

Jag läser allt. När jag får möjlighet. Får ju inte läsa från jobbet mera och den här helgen har lilla A varit klängig.

7:59 em  
Blogger Botilda said...

Det där med bralista i stället för skvallerlista...
http://annas.blogsome.com/

7:59 fm  
Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Ibland är pizza och Askungen (ller Stolthet och fördom för oss äldre) det enda rätta. Och du har ju inte tappat mig som läsare heller!

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home