22 mars 2006

Vad blev det av Heliotropen?

Hallå Heliotropen! Det var länge sedan vi hörde av dig. Vad gör du nu för tiden?
Tja, det är väl ungefär samma sak som förut. Går hemma och skrotar.

Har du varit sjuk? Du brukar ju vara en sådan flitig skribent.
Inte direkt. Jag hade ju lite ont i magen en vecka, och sedan gick jag en kurs och blev väldigt trött. Men det är väl mest att jag inte tycker att jag haft något att skriva.

Har du inte lite väl höga krav på dig själv nu?
Kanske det, men jag har ju bestämt att den här bloggen ska ta upp verkliga ämnen, gärna samhällsfrågor och sånt, och inte bara vara dagboksanteckningar.

På tal om samhällsfrågor ja, vad tycker du om Freivalds avgång?
Ja. Öh... Jag vet inte riktigt.

Fågelinfluensan då? Den har ju kommit till Stockholm nu?
Ja, den tycker jag inte om.

Och vad tror du om valet i Vitryssland.
Ja, det verkar ju uppgjort på förhand liksom.

Jaha... Men Melodifestivalen då? Såg du på den?
Ja, det gjorde jag faktiskt.

Nå, vann rätt låt?
Nej, det tycker jag väl inte. Men jag känner mig inte särskilt upprörd. Senaste gången jag var upprörd över ett resultat i en Melodifestival var när Johnny Logan vann andra gången. Den låten var verkligen dålig. Men man måste ju komma över sånt där.

Vilka hejade du på då?
Jag tyckte det var flera bra låtar som inte ens kom till final. Vår favorit var den där knäppa Golden Star. Den går under benämningen "Julsången" här hemma och spelas ungefär 83 gånger om dagen.

Heliotropen börjar nynna för sig själv.

Spelar du den så många gånger?
Nä... hrm... alltså, jag står nog bara för 53 av gångerna. Men vad då, det låter ju som musikalmusik.

Ja, Heliotropen, då får vi hoppas att du tillfrisknar snart och börjar läsa tidningen igen. Grattis på födelsedagen förresten.
Tack tack!

3 Comments:

Blogger svenska-for-dig said...

GRATTIS!
:-) c.

2:41 em  
Blogger Lime said...

Jag har saknat dig!!!

9:41 em  
Anonymous Anonym said...

Har Heliotrop fyllit år?

Grattis så mycket då måste jag väl säga. Väntar på trevligt besök från grannkommunen, denna period är jag i skolan ungefär 2 ggr/v, sen är det självstudier och då går det att anpassa sig efter de omständigheter som uppstår. *komsikomsi*

kramar

3:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home