20 november 2006

Big Brother-brudar och bortskämda babes

You've gotta love the world - den är så absurd. Och absurdast av allt är massmedierna. "Sexbonden - Jag valde den snyggaste" stod det på en skvallertidning i Pressbyrån. Sexbonden!? Jo, jag lovar, jag gillar också bönder (hej, familjen B!), och jag har till och med sett nästan ett avsnitt av Bonde söker fru, men sexbonden? Tur i alla fall att killen är förutsägbar. Skit samma om man går bra ihop eller tjejen är trevlig, bara hon är snygg. På tal om det såg jag att Filip och Fredrik (ursäkta kräkljuden i bakgrunden) i sitt nya program ska intervjua endast män - och så Victoria Silvstedt. Javisst. Så klart. Någon mer intressant gick väl inte att hitta.

Är det någon mer än jag som känner sig alienerad i denna värld av Bingo Rimérer och Carolina Gynningar? Den senare gjorde sig förresten skyldig till en annan rolig absuriditet i en skvallertidning härom dagen: "- Jag får panikångest av kokain." Jobbigt Carolina.

Men den riktiga världen är också absurd. Satt på en middag en famille igår. Lilla A tiggde till sig rosen på tårtan, men tyckte sedan inte att den var god utan ville hellre ha glass, varpå gammelmoster G utbrast: "Tänk vad ungar nu för tiden är bortskämda. När jag växte upp under kriget hade vi inte ens apelsiner." Häpp, som det hette i Seriemagasinet förr.

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Heder åt A som ville ha rosen på tårtan och tiggde till sig den - man ska ta för sig av livet och marsipanrosor är onekligen fina, mindre kul att äta kanske men fina. De där apelsinerna var för sextio år sen. Nostalgi är sällan något att uppmuntra, när man säger att det var bättre förr så glömmer man ofta bekvämt allt som var urjävligt. Jag vet inte om barn är bortskämda nu, och om de är det så är det så fel?
Gammelmoster kanske satte maten i halsen eller något?! ;)

10:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home