09 februari 2007

Facit

Okej, dags att avslöja de rätta svaren:

1. Sant. Svärmor jobbade med Kerstin Ekman på den tiden, och debutromanen var en nyckeldeckare där alla arbetskamrater dök upp i någon form. Själv hävdar hon att hon inte har en aaaning om vem som är hon. Jag gissar på den storbystade scriptan.
2. Falskt. Det var Thåströms kusiners kläder jag gick i. Och de hette också Thåström.
3. Sant. Som mina arbetskamrater (och en hel del andra) vet stämmer detta. Namnet avslöjar jag dock bara vid personliga möten som innefattar en hel del vin. För övrigt tackade jag nej, om ni nu undrade.
4. Sant. Han hette Leon Vitali och var gift med en svenska.
5. Sant. Det var på Leon Vitalis avskedsfest när han skulle resa iväg för att göra Full Metal Jacket. Även Stellan Skarsgård var där, men han var för blyg för att prata.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Kajsa said...

Jaha, så fel jag hade! Smart dock att göra en som låg nära sanning men ändå inte, om nu någon du känner tror sig ha hört något liknande från dig någon gång.

6:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home