30 mars 2006

Köp varm korv

Nu har jag fnissat i rätt exakt 18 timmar. Kalla mig lättroad. Saken är som följer: Igår kväll gick jag och lilla M på en instrumentdemonstration anornad av kommunens kulturskola. Man fick titta på, och prova att spela, en hel mängd instrument, och vi hade sagt att om hon hittade något som verkade riktigt roligt så skulle hon få gå och lära sig det. Hon har pratat lite om fiol tidigare, så det trodde jag att det kunde bli. Eller kanske gitarr. Vi oroade oss lite för att hon kanske skulle välja piano. Vi har nämligen inget. Det har däremot farmor och farfar och de har länge velat att vi ska överta det, och vi vill inte ge dem fler argument. Vi har definitivt ingen plats att ställa ett piano.

Hur som helst, hon fick prova på gitarr, fiol, cello, trumpet, fagott, oboe, klarinett (en naturbegåvning, sa läraren), saxofon och tvärflöjt. När vi kom hem sa hon att hon bestämt sig. Och hon valde – fagott! Så nu står min lilla gurka i kö för att spela ett instrument som nästan är större än hon. Vi konstaterade i alla fall till vår lättnad att man får låna instrument gratis de första tre åren. En begagnad fagott kostar 24 000.

Men roligt är det. Någon som kan några fagottskämt?

3 Comments:

Blogger Anna @ Mormor hade stil said...

Skoj med fagott! Lite otippat, men desto roligare bara därför tycker jag. Själv spelade jag klarinett tills jag en dag glömde klarinetten på bussen. Det kostade 2000 kronor. Mamma var på intet sätt glad eller nöjd över det. Så jag blidkade dem genom att gå över till gitarr, för vi hade en hemma redan...

7:15 em  
Blogger Sissi said...

Ser att du är sjuk, jag hoppas det inte är något allvarligt... Krya på dig! Tack för titten i mitt krypin för ett tag sedan.

10:34 fm  
Blogger Lime said...

Tja... jag kan en...

Vad är det för skillnad på en fagott och en trampolin??

Man tar av sig skorna innan man hoppar på trampolinen.

eller en till...

Varför är en fagott bättre än en oboe? Den brinner längre.

3:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home