16 februari 2007

En kort romans

- Det är ingen som är kär i mig utom J och han har torra läppar! utbrast lilla M i måndags.
Dagen därpå sa hon vid middagen:
- Han har inte så torra läppar. De är ganska blöta.
Då hade lilla M frågat chans och fått ett ja och sedan hade de pussats en hel del.
- Fast jag sa att jag inte ville, sa hon.
Sedan skuttade hon lyckligt iväg till den lokala video- och godsiaffären med en kompis och köpte en alla hjärtans dag-present till sin nya pojkvän - en liten chipspåse för åtta kronor.

Spänningen var stor när hon nästa dag gick till skolan - extra fin i svarta strumpbyxor och vit kjol. Men dagen avlöpte inte som hon hade tänkt sig.
- Jag gillar inte sådana chips, sa J och gav henne påsen i retur.
Sedan trillade lilla M ner för ett berg och gjorde illa handleden. Så det var en väldigt medlidsam mamma som gulligullade med henne nästa morgon, så mycket faktiskt att lilla M till slut såg sig tvungen att poängtera att det fanns positiva nyheter också:
- Jag fick ju en påse chips i alla fall!

Idag gjorde J slut. Lilla M vet inte varför och minns inte exakt vad han sa. Men lillasyster blev väldigt förskräckt:
- Fick vi inte hans chipspåse?
Det fick de ju. Och nu äter de chips vid teven medan de ser en hästserie som innehåller de ingredienser lilla M åtrår långt mer än pojkvänner: Hästar och barn som går med kryckor.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag pratade med min systerdotter häromkvällen, den äldsta. Hon hade egentligen inte tid att prata. Upptagen alltså. Men en pojke i skolan är ju söt, han hade lagt en lapp i hennes pennskrin eller nåt ditåt men hon hade som sagt inte tid att prata. Hon är sex år.

8:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home