13 mars 2007

Baby, I'm the worrying kind

Jag har ju förstått att om man har en enda queer cell i sin kropp så måste man schlagerblogga, så jag lät en god vän till mig, Sonja P, intervjua mig:

Nå Heli, vann rätt låt?
Tja Sonja, det är svårt att säga. Jag tyckte inte att det var den allra bästa melodin, även om Ola Salo är söt. Själv valde jag ju dock att rösta med hjärtat och inte med underlivet. Och du Ola, behåll skjortan på nästa gång!

Vad innebär det då?
Jag röstade ju på Sonja, så klart!

Fanns det några låtar du tycker borde ha kommit till final?
Ja, jag måste säga att jag gärna hade sett Nanne i finalen. Det är en klämmig och ganska fiffig låt. Och så är hon ju lilla A:s favorit. Och eftersom jag är en storsint person tycker jag att Magnus Carlsson borde ha fått komma med också. Och varför inte Emile.

Och vem kom med oförtjänt?
jag vill helst inte nämna några namn, men den där äldre manliga blondinen ligger väl bra till ... Fast låten var inte riktigt så dålig som jag trodde. (Jag såg inte hela första deltävlingen).

Du förvånar mig, Heli. Missade du verkligen deltävling ett?
Ja. Jag var ute och raggade brudar den kvällen.

Hm, ja det där får vi reda ut en annan gång. Årets bästa textrad?
Hm, vet inte. Men jag gillar Sebastians "the night will get you though the day". Den är ju lite fiffig. Och delar av Maries låt då.

Ärets sämsta textrad?
Oj, där är det ju lite hårdare konkurrens. Jag tror inte man ska läsa texterna på papper, om jag ska vara ärlig. Det är väldigt mycket nonsens. Men årets grötrim tror jag Uno och Irma hade: "Från fönstret kommer ljud som aldrig dör/ och alla vackra människor de bara kör och kör/allt folk på trottoaren/de har httat alla svaren/alla människor i baren/sjunger lycka till med allt."

Tycker du vi har pratat färdigt om Melodifestivalen nu?
Ja Sonja, det tycker jag nog faktiskt.

Etiketter: , , , ,

7 Comments:

Blogger Sara Ödmark said...

Haha! Schyst utvalda textcitat.

7:39 em  
Blogger Heliotropen said...

Och du har snöat in rejält på Ola och grabbarna, ser jag!

12:10 em  
Blogger fanny said...

Fast jag tycker inte Unos och Irmas rader är grötrim... däremot håller jag med om att Ola är söt!

10:23 fm  
Blogger Heliotropen said...

Nåja Fanny, du är ju nästan part i målet. Snygg bild, förresten!

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tyckte också Sonja var bäst och Marie Lindberg och Sarah Dawn-Finer. The Ark är bra, men det känns lite utslitet med söta pojkar/flickor i grupp som tar av sig kläderna. Lordi var ju nyskapande på det sättet. Nu väntar jag på ett gäng rejält påklädda brudar istället.

12:22 em  
Blogger Botilda said...

*vinkar entusiastiskt till Sonja* Hej!!! Får vi läsa något nytt, eller gammalt, från dig snart? Jag tror förresten att Sprallinen badar med en yngre släkting till dig - Signe Pålsson?!

9:36 fm  
Blogger Heliotropen said...

Botilda: Sonja låter hälsa att hon vilar på sina lagrar, men funderar på att dra igång med en blogg med en helt ny inriktning ...

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home