22 mars 2007

Happy birthday to me

Idag firar jag min födelsedag med att tvätta kräktäcken och kräkkuddar och sköta om kräkiga lilla A. Vi har det ganska vilsamt. Sover lite grand, och läser böcker. Vi var tvungen att ta ett avbrott mitt i en bok. "Kan du pausa den?" sa lilla A. Månne tittar mina barn lite för mycket på film? I eftermiddag funderar jag på att äta upp den ena av de två mjuka pepparkakorna jag skulle bjudit mina arbetskamrater på. Det är långt till beach 2007, trots allt. Mycket långt.

Etiketter: , ,

10 Comments:

Blogger Matilda said...

grattis!

12:20 em  
Blogger Jessica said...

Grattis grattis :).

6:47 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis, hoppas att du får fira lite på ett lite roligare sätt en annan dag. Jag ägnade min dag åt rån och hot, det rekommenderas inte.

9:19 em  
Blogger Heliotropen said...

Tack allihop" Och haggisen, du fick ju gå på ditt seminarium med gott samvete i alla fall och slapp missa kakan. Den var dock god. :-)

10:18 em  
Blogger Botilda said...

Grattiskramar till min favoritheliotrop! Ser fram emot att få luncha eller fika i nästa vecka i stället.

(Sen blev jag lite konfunderad nu; jag som trodde att jag visste vem Scottish pölsa var... det gör jag nog inte. Hm...)

7:58 fm  
Blogger Kajsa said...

Ha ha, så du är en av dem! Kolla här; http://barn.feber.se/feber/art/14782/i_dag_fds_flest_barn_p_hela_re/
Grattis i alla fall i efterskott!

10:03 fm  
Blogger Heliotropen said...

Mm, nu föddes jag visserligen tre veckor för tidigt, men jo, ett sommarnöje var jag ju. Minns en arbetskamrat som blev alldeles knäckt när hon insåg att hon var född exakt nio månader efter sin pappas födelsedag. Så kan det gå.

Lilla A blev för övrigt till kring den 11 september 2001.

11:21 fm  
Blogger Kajsa said...

Hmm.. tål att tänkas på. Vår dotter är född 9 månader efter att vi för första ggn hälsa på hennes nyfödda kusin, då ngr veckor gammal. Vi blev inspirerade kan man säga :-)

11 sep - något mer annorlunda inspiration! ;-)

6:37 em  
Blogger Lime said...

Då gjorde det inte så mycket att jag hade med mig Botildas pluska till jobbet... Så går den när hon tvingar mig att släpa på sina saker.

1:27 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis!!!

4:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home