27 november 2007

Några synpunkter

Eftersom jag kategoriskt vägrar skriva om min företagsläkares bedömning av min psykiska hälsa eller det faktum att jag krockade idag (alla mår bra, inklusive min kära bil Märta, men främre registreringsskylten är kaffeved) tänker jag istället lista några synpunkter jag har i viktiga frågor just nu:

Jag tycker att webbnissarna på okejsex.nu (och framför allt deras reklamkampanj) kunde vara lite mindre könsrollskonservativa och heteronormativa.

Jag tycker att bönderna som söker fruar ska tänka sig för innan de säger sådant som "Lena och jag har så mycket gemensamt. Vi tycker båda om suggor" eller "Hanna är en jättetrevlig tjej. Hon passar bra ihop med fåren."

Jag tycker att det finns alldeles för många rekryteringsföretag i Stockholm.

Jag tycker att november borde förbjudas.

Vad tycker du?

Etiketter: , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Lime said...

Ceterum censeo november esse delendam, eller hur var det??

12:40 em  
Blogger Kiwi said...

För en som är relativt nyinflyttad till Hornstull har Kellermans okejsex.nu-bild blivit en ögonöppnare. Vad lite jag vet om såna här saker.

Jag kan dock glädja dig med att november har blivit förbjuden. På grund av administrativa komplexiteter tar det dock ett par dagar innan vi kan lyfta ut månaden. Prognosen säger att det sker på natten till lördag.

2:53 em  
Blogger Heliotropen said...

Peter: Jag förstår att ditt liv måste ha blivit spännande efter flytten. Och jag ser fram emot lördag.

6:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home