22 november 2007

Nyheter

Jag tänkte att det var dags för lite förändringar här på bloggen, så från och med nu kan den som så önskar ha koll på vad jag läser. Åtminstone de böcker jag vill stå för.

Annars är det inte så mycket nytt. Idag har jag gjort ett skrivprov för ett företag jag var och träffade förra veckan. Det handlade om att redigera en engelsk text om IP-telefoni och var assvårt! jag är inte alls säker på att jag blir godkänd, trots att jag anser mig ha mycket goda kunskaper i engelska.

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Lime said...

Klart du blir! Du är ju (näst) bäst.

8:22 fm  
Blogger Heliotropen said...

Hm, jag vet inte jag. Titeln var "VPN emulates public network". Redan där har man tappat en inbiten humanist. Jag är säker på att texten var minerad med en massa försåtliga fel jag inte upptäckte.

4:28 em  
Blogger Botilda said...

Hm... Tänker du säga nåt om böckerna också? Till exempel Barskrapad, som jag också läst (och framför allt skulle vilja diskutera det svenska förordet). Jag längtar efter en riktigt bra bok att läsa. Men jag har svårt att hitta någon. Tips?

10:58 em  
Blogger Kajsa said...

Kul, jag gillar boklistor. Men lägg ut alla böcker, vet jag. Man ska inte skämmas för vad man läser. Det mesta tjänar någon form av syfte just då, ju. :-)

11:26 fm  
Blogger Heliotropen said...

Ja, Kajsa, vi får se ...

Botilda: To Kill a Mockingbird kan jag rekommendera varmt, om du inte har läst den. Otroligt bra! Annars tänkte jag nog inte säga så mycket just nu.

3:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home